Sjaak Spiegels heeft de traditie in ere gehouden om als clubkampioen een simultaan te geven tegen alle leden. Dertien van hen namen die uitdaging op in de hoop dat als Sjaak zijn aandacht over vele borden moet verdelen de kans op een succes tegen hem groter zou zijn.

Dat is bijna per definitie het geval, voor Sjaak is het immers een hele toer 13 partijen tegelijk in zijn hoofd te hebben en bij ieder bord weer de juiste vervolgzet naar voren te halen.

Na in twee uur al 25 rondjes te hebben gelopen gaf Sjaak de partijen tegen Peter  en Frans Nijman op.een half uur later won Sjaak van Dick, Erik, Arjan, Marco en gaf hij op tegen Ernst van de Beek. Met nog maar 6 borden over zou het voor Sjaak makkelijker moeten worden, terwijl de tegenstanders Sjaak steeds sneller zien terugkomen en daardoor hun denktijd steeds korter. Michiel en Paul wisten hun partij te winnen en de partij tegen Efraim werd remise.